Welcome!

Join our community of MMO enthusiasts and game developers! By registering, you'll gain access to discussions on the latest developments in MMO server files and collaborate with like-minded individuals. Join us today and unlock the potential of MMO server development!

Join Today!

KMS 1.2.220 (GMS 160) Human~Project

Newbie Spellweaver
Joined
Jan 10, 2016
Messages
40
Reaction score
6
If you are using Windows 10, you must set the compatibility of Windows 7 to MapleStory.exe and ASPLnchr.exe :)
 
UNTIL THEN!
Loyal Member
Joined
Mar 5, 2011
Messages
1,086
Reaction score
213
If you are using Windows 10, you must set the compatibility of Windows 7 to MapleStory.exe and ASPLnchr.exe :)

You can't set it to MapleStory.exe for some reason..I think it's it's not really considered a program, also, I made got into the login page, and got to my character, but..of course. Another error occurs..now the database is saying this:

Code:
java.lang.NullPointerException    at provider.MapleDataTool.getInt(MapleDataTool.java:56)
    at server.maps.MapleWorldMapProvider.getMap(MapleWorldMapProvider.java:73)
    at server.maps.MapleWorldMapProvider.getMap(MapleWorldMapProvider.java:42)
    at client.MapleCharacter.loadCharFromDB(MapleCharacter.java:637)
    at handler.channel.InterServerHandler.Loggedin(InterServerHandler.java:134)
    at handler.MapleServerHandler.handlePacket(MapleServerHandler.java:278)
    at handler.MapleServerHandler.messageReceived(MapleServerHandler.java:190)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:854)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:943)
    at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:405)
    at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:235)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:943)
    at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:109)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:535)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:714)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:668)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:657)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1121)
    at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
    at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method)
    at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)
    at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:311)
    at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:45)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:694)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:668)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:657)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1121)
    at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

After this pops up, you instantly..crash.

Edit: Never mind! Those wz files you provided fixed the issue. :)
 
Last edited:
Newbie Spellweaver
Joined
Jan 10, 2016
Messages
40
Reaction score
6
You can't set it to MapleStory.exe for some reason..I think it's it's not really considered a program, also, I made got into the login page, and got to my character, but..of course. Another error occurs..now the database is saying this:

Code:
java.lang.NullPointerException    at provider.MapleDataTool.getInt(MapleDataTool.java:56)
    at server.maps.MapleWorldMapProvider.getMap(MapleWorldMapProvider.java:73)
    at server.maps.MapleWorldMapProvider.getMap(MapleWorldMapProvider.java:42)
    at client.MapleCharacter.loadCharFromDB(MapleCharacter.java:637)
    at handler.channel.InterServerHandler.Loggedin(InterServerHandler.java:134)
    at handler.MapleServerHandler.handlePacket(MapleServerHandler.java:278)
    at handler.MapleServerHandler.messageReceived(MapleServerHandler.java:190)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:854)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:943)
    at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:405)
    at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:235)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:943)
    at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:109)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:542)
    at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:535)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:714)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:668)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:657)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1121)
    at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
    at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method)
    at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)
    at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)
    at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:311)
    at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:45)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:694)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:668)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:657)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
    at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1121)
    at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

After this pops up, you instantly..crash.

Edit: Never mind! Those wz files you provided fixed the issue. :)

Good :)

PD: No using jdk1.8+, it is not compatible

- use jdk1.7.0 and jre7
 
Newbie Spellweaver
Joined
Jan 10, 2016
Messages
40
Reaction score
6
after maplestory.exe start it have black screen and not have login screen

download and extract to that folder C:\Program Files (x86)



should be C:\Program Files (x86)\AhnLab

PD : If you are using Windows 10, you must set the compatibility of Windows 7 to MapleStory.exe and ASPLnchr.exe
 
Junior Spellweaver
Joined
Apr 4, 2015
Messages
113
Reaction score
6
Could you dump for me a wz xml folder? I used harepacker and got error.
 
Initiate Mage
Joined
Jan 26, 2014
Messages
1
Reaction score
0
I have this error, i've tried to figured it out but couldn't find a way...help pls?
 

Attachments

You must be registered for see attachments list
Junior Spellweaver
Joined
Apr 4, 2015
Messages
113
Reaction score
6
I got this error while extracting the egg file.

xXOkmp6 - KMS 1.2.220 (GMS 160) Human~Project - RaGEZONE Forums
 

Attachments

You must be registered for see attachments list
Newbie Spellweaver
Joined
Nov 10, 2008
Messages
9
Reaction score
0
I got this error while extracting the egg file.

xXOkmp6 - KMS 1.2.220 (GMS 160) Human~Project - RaGEZONE Forums

The setup is working fine, maybe due to corrupted download, try re-download using a download manger.



Anyway anyone know how do drop item :*::*:
 

Attachments

You must be registered for see attachments list
Junior Spellweaver
Joined
Apr 4, 2015
Messages
113
Reaction score
6
The setup is working fine, maybe due to corrupted download, try re-download using a download manger.



Anyway anyone know how do drop item :*::*:

Oh thank you, I did what you had told me and it worked.

Btw, where's the client and how can I start it.
 
Last edited:
Newbie Spellweaver
Joined
Jan 10, 2016
Messages
40
Reaction score
6
You make a .bat/.cmd file and you put this into it:

start MapleStory.exe <YOUR IP> <PORT>

Then, put it into your client folder and run it.

- Yeah , Cliente -> IP default 127.0.0.1
 
Newbie Spellweaver
Joined
Jul 29, 2013
Messages
6
Reaction score
0
How do i use GM commands..? I even try translating "item" into korean and when i paste it ingame it just types "?" instead of korean letters, and yes. I do have my PC set to korean stuff. Help please! :c

Edit: Ok i made it so that it says item in korean now ingame instead of "?" but i cant make myself lvl up or give myself items GM level is on 6 on both account and character..?
 
Last edited:
Junior Spellweaver
Joined
Apr 4, 2015
Messages
113
Reaction score
6
How do i use GM commands..? I even try translating "item" into korean and when i paste it ingame it just types "?" instead of korean letters, and yes. I do have my PC set to korean stuff. Help please! :c

Edit: Ok i made it so that it says item in korean now ingame instead of "?" but i cant make myself lvl up or give myself items GM level is on 6 on both account and character..?

!레벨: level
!드롭: drop
!아이템: item

You can use these command or translate it into english by editting it in CharCommands.java
 
Back
Top