Welcome!

Join our community of MMO enthusiasts and game developers! By registering, you'll gain access to discussions on the latest developments in MMO server files and collaborate with like-minded individuals. Join us today and unlock the potential of MMO server development!

Join Today!

Equip can not be read.

Newbie Spellweaver
Joined
Jan 25, 2017
Messages
22
Reaction score
0
Server can not load my character equip, I Tried various ways, but still not know where to solve.

Code:
java.lang.NullPointerException        at client.MapleCharacter.addRingToCache(MapleCharacter.java:798)
        at client.MapleCharacter.loadCharFromDB(MapleCharacter.java:617)
        at client.MapleClient.loadCharacters(MapleClient.java:182)
        at tools.MaplePacketCreator.getCharList(MaplePacketCreator.java:699)
        at client.MapleClient.sendCharList(MapleClient.java:175)
        at net.login.handler.CharlistRequestHandler.handlePacket(CharlistRequest
Handler.java:38)
        at net.MapleServerHandler.messageReceived(MapleServerHandler.java:121)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messa
geReceived(AbstractIoFilterChain.java:570)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageR
eceived(AbstractIoFilterChain.java:299)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(Abst
ractIoFilterChain.java:53)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.mess
ageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648)
        at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flus
h(SimpleProtocolDecoderOutput.java:58)
        at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(Prot
ocolCodecFilter.java:180)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageR
eceived(AbstractIoFilterChain.java:299)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(Abst
ractIoFilterChain.java:53)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.mess
ageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648)
        at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorF
ilter.java:220)
        at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.
run(ExecutorFilter.java:264)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
        at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnabl
e.java:51)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
java.lang.NullPointerException
        at client.MapleCharacter.addRingToCache(MapleCharacter.java:798)
        at client.MapleCharacter.loadCharFromDB(MapleCharacter.java:617)
        at client.MapleClient.loadCharacters(MapleClient.java:182)
        at tools.MaplePacketCreator.getCharList(MaplePacketCreator.java:699)
        at client.MapleClient.sendCharList(MapleClient.java:175)
        at net.login.handler.CharlistRequestHandler.handlePacket(CharlistRequest
Handler.java:38)
        at net.MapleServerHandler.messageReceived(MapleServerHandler.java:121)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messa
geReceived(AbstractIoFilterChain.java:570)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageR
eceived(AbstractIoFilterChain.java:299)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(Abst
ractIoFilterChain.java:53)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.mess
ageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648)
        at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flus
h(SimpleProtocolDecoderOutput.java:58)
        at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(Prot
ocolCodecFilter.java:180)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageR
eceived(AbstractIoFilterChain.java:299)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(Abst
ractIoFilterChain.java:53)
        at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.mess
ageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648)
        at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorF
ilter.java:220)
        at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.
run(ExecutorFilter.java:264)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
        at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnabl
e.java:51)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
 
Junior Spellweaver
Joined
Sep 16, 2017
Messages
156
Reaction score
36
As the first line of that stack suggests, there's something wrong with your Rings.

You should analyze MapleCharacter.java at line 798, as that's where the error pops up.
 
Upvote 0
Newbie Spellweaver
Joined
Jan 25, 2017
Messages
22
Reaction score
0
Yes, you are right,But the problem is out on the equip, Because as long as the character has equipm, character will be disconnected.
 
Upvote 0
Back
Top