Welcome!

Join our community of MMO enthusiasts and game developers! By registering, you'll gain access to discussions on the latest developments in MMO server files and collaborate with like-minded individuals. Join us today and unlock the potential of MMO server development!

Join Today!

v40b Development

Newbie Spellweaver
Joined
Feb 15, 2016
Messages
27
Reaction score
0
I am having issues creating characters, I have looked all over the help and the source topic. I do everything said but I keep having this type of error

Aug 11, 2017 12:26:39 AM net.sf.odinms.client.MapleCharacter saveToDBSEVERE: (Account: admin) [charsave] Error saving character datajava.sql.SQLException: Column count doesn't match value count at row 1 at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:1055) at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:956) at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:3491) at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:3423) at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sendCommand(MysqlIO.java:1936) at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sqlQueryDirect(MysqlIO.java:2060) at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.execSQL(ConnectionImpl.java:2542) at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeInternal(PreparedStatement.java:1734) at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java:2019) at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java:1937) at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java:1922) at net.sf.odinms.client.MapleCharacter.saveToDB(MapleCharacter.java:674) at net.sf.odinms.net.login.handler.CreateCharHandler.handlePacket(CreateCharHandler.java:117) at net.sf.odinms.net.MapleServerHandler.messageReceived(MapleServerHandler.java:147) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimpleProtocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:180) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java:220) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(ExecutorFilter.java:264) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

I add petid in maple character as
pse.setInt(16, equip.getHands());
pse.setInt(17, equip.getSpeed());
pse.setInt(18, equip.getJump());
pse.setInt(19, equip.getRingId())
pse.setInt(20, equip.getPetId());
but then I get an error saying I can't have 20. I am stumped.
 
Junior Spellweaver
Joined
Apr 30, 2012
Messages
100
Reaction score
40
" Column count doesn't match value count"

Look at your query text, are there 20 columns?
 
Upvote 0
Back
Top