Welcome!

Join our community of MMO enthusiasts and game developers! By registering, you'll gain access to discussions on the latest developments in MMO server files and collaborate with like-minded individuals. Join us today and unlock the potential of MMO server development!

Join Today!

V83 | nx points when picking item

Newbie Spellweaver
Joined
Mar 24, 2017
Messages
5
Reaction score
0
Good evening,

I'm trying to find out the solution for my new idea.
I want that any player which is picking up X(ID) item will gain Y(NX).

I was trying in MapleInventoryManipulator java file but almost with none idea how to make it.

Try to help me.

Alot of regards,
Thanks.
 
Last edited:
Joined
Apr 25, 2010
Messages
479
Reaction score
49
Re: Help | Data save problem V83 [Solaxia]

Good evening,

Until now I'm trying find out this problem and solve it.
This time I was failed and I have no idea what I should do.
While playing server I'm leveling-up, when exit the server it doesn't save data details and display this error code on *.bat file:

Code:
Error thrown: saveChar.txt
Attempting to save Yarin at Fri Mar 24 21:04:07 PDT 2017
com.mysql.jdbc.JDBC4PreparedStatement@76ffca2d: UPDATE characters SET level = 2,
 fame = 0, str = 17, dex = 5, luk = 4, `int` = 4, exp = 1, gachaexp = 0, hp = 65
, mp = 15, maxhp = 65, maxmp = 15, sp = '0,0,0,0,0,0,0,0,0,0', ap = 0, gm = 7, s
kincolor = 2, gender = 0, job = 0, hair = 30000, face = 20000, map = 10000, meso
 = 0, hpMpUsed = 0, spawnpoint = 1, party = -1, buddyCapacity = 25, messengerid
= 0, messengerposition = 4, mountlevel = 1, mountexp = 0, mounttiredness= 0, equ
ipslots = 24, useslots = 24, setupslots = 24, etcslots = 24,  monsterbookcover =
 0, vanquisherStage = 0, dojoPoints = 0, lastDojoStage = 0, finishedDojoTutorial
 = 0, vanquisherKills = 0, matchcardwins = 0, matchcardlosses = 0, matchcardties
 = 0, omokwins = 0, omoklosses = 0, omokties = 0, reborns = '' 30004dataString =
 ** NOT SPECIFIED ** WHERE id = ** NOT SPECIFIED **
Error thrown: saveToDB.txt
java.sql.SQLException: No value specified for parameter 50
        at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:1075)
        at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:989)
        at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:984)
        at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:929)
        at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.checkAllParametersSet(PreparedStatem
ent.java:2549)
        at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.fillSendPacket(PreparedStatement.jav
a:2525)
        at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java
:2372)
        at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java
:2316)
        at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeUpdate(PreparedStatement.java
:2301)
        at client.MapleCharacter.saveToDB(MapleCharacter.java:3907)
        at client.MapleClient.disconnect(MapleClient.java:770)
        at net.MapleServerHandler.sessionClosed(MapleServerHandler.java:112)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.sess
ionClosed(DefaultIoFilterChain.java:642)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextSession
Closed(DefaultIoFilterChain.java:382)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$900(Defa
ultIoFilterChain.java:47)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.ses
sionClosed(DefaultIoFilterChain.java:750)
        at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.sessionClosed(Protoc
olCodecFilter.java:369)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextSession
Closed(DefaultIoFilterChain.java:382)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$900(Defa
ultIoFilterChain.java:47)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.ses
sionClosed(DefaultIoFilterChain.java:750)
        at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.sessionClosed(IoFilt
erAdapter.java:88)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextSession
Closed(DefaultIoFilterChain.java:382)
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireSessionClos
ed(DefaultIoFilterChain.java:375)
        at org.apache.mina.core.service.IoServiceListenerSupport.fireSessionDest
royed(IoServiceListenerSupport.java:244)
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.removeNow(Abs
tractPollingIoProcessor.java:600)
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.removeSession
s(AbstractPollingIoProcessor.java:560)
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$800(Ab
stractPollingIoProcessor.java:67)
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run
(AbstractPollingIoProcessor.java:1132)
        at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnabl
e.java:64)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

(I think the problem is in MapleCharacter java file because of dbsave or any other sh*t)


By the way. I already made the *.txt files so that's not the problem.

How the hell should I fix this?
Alot of regard, thanks.

Post method saveToDb
 
Upvote 0
Back
Top