[HELP]Let's try to fix some skills L2J 

Newbie Spellweaver
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Jul 7, 2006
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Hi all.
Please all devs lets try to fix some skills

Sonic Rage (Make dmg but no make charge..)
Code:
<skill id="345" levels="1" name="Sonic Rage">
  <set name="weaponsAllowed" val="512"/>
  <set name="magicLvl" val="78"/>
  <set name="hpConsume" val="50"/>
  <set name="mpConsume" val="5"/>
  <set name="power" val="7.0"/>
  <set name="hitTime" val="1500"/>
  <set name="target" val="TARGET_ONE"/>
  <set name="reuseDelay" val="1000"/>
  <set name="skillTime" val="1500"/>
  <set name="skillType" val="PDAM"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="600"/>
  <set name="effectRange" val="1000"/>
  <set name="num_charges" val="7"/>
</skill>
tell me what's wrong ?
-------------------------------------------------
Lethal Blow (one time make 350 other 2000)

Code:
<skill id="344" levels="1" name="Lethal Blow">
  <set name="mpConsume" val="85"/>
  <set name="weaponsAllowed" val="16"/>
  <set name="magicLvl" val="76"/>
  <set name="power" val="5773"/>
  <set name="target" val="TARGET_ONE"/>
  <set name="skillType" val="PDAM"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="40"/>
  <set name="effectRange" val="400"/>
  <set name="reuseDelay" val="15000"/>
  <set name="overHit" val="true"/>
  <set name="lethal1" val="5"/>
  <set name="lethal2" val="2"/>
  <set name="skillTime" val="1800"/>
  <set name="hitTime" val="1800"/>
  <for>
  </for>
</skill>
------------------------------------------------
Deadly Blow (make to litle dmg..)
Code:
<skill id="263" levels="37" name="Deadly Blow" enchantLevels1="30" enchantLevels2="30" >
  <table name="#ench2MpConsume">
  74	73	71	70	69	68	66	65	64	63
  61	60	59	58	56	55	54	53	52	50
  49	48	47	45	44	43	42	40	39	38
  </table>
  <table name="#mpConsume"> 36 37 38 38 40 41 42 43 44 46 47 48 50 50 51 52 53 55 56 57 58 60 61 61 62 63 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 </table>
  <table name="#magicLvl"> 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 </table>
  <table name="#power"> 1107.0 1176.0 1249.0 1325.0 1405.0 1488.0 1574.0 1664.0 1757.0 1853.0 1953.0 2057.0 2164.0 2274.0 2388.0 2505.0 2625.0 2748.0 2875.0 3004.0 3136.0 3271.0 3408.0 3548.0 3690.0 3834.0 3980.0 4127.0 4275.0 4425.0 4575.0 4726.0 4878.0 5029.0 5180.0 5330.0 5479.0 </table>
  <table name="#ench1Power">
 5536	5593	5650	5708	5765	5822	5879	5936	5993	6050
 6107	6164	6222	6279	6336	6396	6450	6507	6564	6621
 6678	6736	6793	6850	6907	6964	7021	7078	7135	7192
 </table>
 <table name="#ench2Power">
 5504	5529	5554	5579	5604	5629	5654	5680	5705	5730
 5755	5780	5805	5830	5855	5880	5905	5930	5955	5980
 6005	6030	6055	6080	6105	6130	6156	6180	6206	6231
 </table>
  <set name="weaponsAllowed" val="16"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="magicLvl" val="#magicLvl"/>
  <set name="power" val="#power"/>
  <set name="target" val="TARGET_ONE"/>
  <set name="hitTime" val="1080"/>
  <set name="condition" val="16"/>
  <set name="reuseDelay" val="11000"/>
  <set name="skillTime" val="1080"/>
  <set name="skillType" val="PDAM"/>
  <set name="lethal1" val="5"/>
  <set name="lethal2" val="2"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="40"/>
  <set name="effectRange" val="400"/>
  <enchant1 name="power" val="#ench1Power"/>
  <enchant2 name="power" val="#ench2Power"/>
  <enchant2 name="mpConsume" val="#ench2MpConsume"/>
  <for>
    <!-- 0x10 appears to be the correct order -->
    <add order="0x10" stat="rCrit" val="45">
      <using kind="Dagger" skill="0263"/>
    </add>
  </for>
</skill>

----------------------------------------------------
Backstab (To litle dmg and dont get life only cp...)
Code:
<skill id="30" levels="37" name="Backstab" enchantLevels1="30" enchantLevels2="30" >
  <table name="#mpConsume"> 
  60 62 64 64 66 68 70 72 74 76 78 80 82 
  82 84 87 89 91 93 95 97 99 101 101 103
  105 107 109 111 113 115 116 118 120 
  122 123 125 </table> 
  <table name="#ench2MpConsume">
  110 109 108 108 107 106 105 104 104 103
  102 101 100  99  99  98  97  96  95  95
   94  93  92  91  90  90  89  88  87  86
  </table>
  <table name="#power">
  1107.0 1176.0 1249.0 1325.0 1405.0 1488.0 1574.0 1664.0 1757.0 1853.0
  1953.0 2057.0 2164.0 2274.0 2388.0 2505.0 2625.0 2748.0 2875.0 3004.0
  3136.0 3217.0 3408.0 3548.0 3690.0 3834.0 3980.0 4127.0 4275.0 4425.0
  4575.0 4726.0 4878.0 5029.0 5180.0 5330.0 5479.0
  </table>
  <table name="#ench1Power">
  5493 5506 5520 5534 5547 5561 5575 5588 5602 5616
  5629 5643 5657 5670 5684 5698 5711 5725 5738 5752
  5766 5779 5793 5802 5820 5834 5848 5861 5875 5889
  </table>
  <table name="#magicLvl"> 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 </table>
  <set name="weaponsAllowed" val="16"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="magicLvl" val="#magicLvl"/>
  <set name="power" val="#power"/>
  <set name="target" val="TARGET_ONE"/>
  <set name="hitTime" val="1080"/>
  <set name="condition" val="8"/>
  <set name="reuseDelay" val="11000"/>
  <set name="skillTime" val="1080"/>
  <set name="skillType" val="PDAM"/>
  <set name="lethal1" val="5"/>
  <set name="lethal2" val="2"/>
  <set name="dmgDirectlyToHp" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="40"/>
  <set name="effectRange" val="400"/> 
  <enchant1 name="power" val="#ench1Power"/>
  <enchant2 name="mpConsume" val="#ench2MpConsume"/>
  <for>
  </for>
-------------------------------------------
Focus Death (dont give dmg for backstab only get...)

Code:
<skill id="355" levels="1" name="Focus Death">
  <!-- WRONG -->
  <set name="mpConsume" val="36"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="skillType" val="BUFF"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <set name="reuseDelay" val="120000"/>
  <set name="skillTime" val="2000"/>
  <set name="hitTime" val="2000"/>
  <set name="buffDuration" val="120000"/>
  <for>
    <effect count="1" name="Buff" time="120" val="0"> 
      <mul order="0x30" stat="rCrit" val="0.7"/>
    </effect> 
  </for>
</skill>
Please help to fix that skills

and sorry about my bad language
 
Well i'll try to give help in some skills
lets do it
^^
Sonic Rage


<skill id="345" levels="1" name="Sonic Rage">
<set name="weaponsAllowed" val="512"/>
<set name="magicLvl" val="78"/>
<set name="hpConsume" val="50"/>
<set name="mpConsume" val="5"/>
<set name="power" val="7.0"/>
<set name="hitTime" val="1500"/>
<set name="target" val="TARGET_ONE"/>
<set name="reuseDelay" val="1000"/>
<set name="skillTime" val="1500"/>
<set name="skillType" val="PDAM"/>
<set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
<set name="castRange" val="600"/>
<set name="effectRange" val="1000"/>
<set name="num_charges" val="7"/>
<set name="charge_skill_id" val="8"/>
</skill>
Well here u just forgot the charge skill ID


Lethal Blow

<skill id="344" levels="1" name="Lethal Blow">
<set name="mpConsume" val="85"/>
<set name="weaponsAllowed" val="16"/>
<set name="magicLvl" val="76"/>
<set name="power" val="5773"/>
<set name="target" val="TARGET_ONE"/>
<set name="skillType" val="PDAM"/>
<set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
<set name="castRange" val="40"/>
<set name="effectRange" val="400"/>
<set name="reuseDelay" val="15000"/>
<set name="overHit" val="true"/>
<set name="lethal1" val="5"/>
<set name="lethal2" val="2"/>
<set name="skillTime" val="1800"/>
<set name="hitTime" val="1800"/>
<for>
</for>
</skill>Well u just have to change the power value. It make difference of damage because of critical hits. Your confg file may be change too, this way the skill will make proper damage calculated by armor type.


Deadly Blow


<skill id="263" levels="37" name="Deadly Blow" enchantLevels1="30" enchantLevels2="30" >
<table name="#ench2MpConsume">
74 73 71 70 69 68 66 65 64 63
61 60 59 58 56 55 54 53 52 50
49 48 47 45 44 43 42 40 39 38
</table>
<table name="#mpConsume"> 36 37 38 38 40 41 42 43 44 46 47 48 50 50 51 52 53 55 56 57 58 60 61 61 62 63 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 </table>
<table name="#magicLvl"> 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 </table>
<table name="#power"> 1107.0 1176.0 1249.0 1325.0 1405.0 1488.0 1574.0 1664.0 1757.0 1853.0 1953.0 2057.0 2164.0 2274.0 2388.0 2505.0 2625.0 2748.0 2875.0 3004.0 3136.0 3271.0 3408.0 3548.0 3690.0 3834.0 3980.0 4127.0 4275.0 4425.0 4575.0 4726.0 4878.0 5029.0 5180.0 5330.0 5479.0 </table>
<table name="#ench1Power">
5536 5593 5650 5708 5765 5822 5879 5936 5993 6050
6107 6164 6222 6279 6336 6396 6450 6507 6564 6621
6678 6736 6793 6850 6907 6964 7021 7078 7135 7192
</table>
<table name="#ench2Power">
5504 5529 5554 5579 5604 5629 5654 5680 5705 5730
5755 5780 5805 5830 5855 5880 5905 5930 5955 5980
6005 6030 6055 6080 6105 6130 6156 6180 6206 6231
</table>
<set name="weaponsAllowed" val="16"/>
<set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
<set name="magicLvl" val="#magicLvl"/>
<set name="power" val="#power"/>
<set name="target" val="TARGET_ONE"/>
<set name="hitTime" val="1080"/>
<set name="condition" val="16"/>
<set name="reuseDelay" val="11000"/>
<set name="skillTime" val="1080"/>
<set name="skillType" val="PDAM"/>
<set name="lethal1" val="5"/>
<set name="lethal2" val="2"/>
<set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
<set name="castRange" val="40"/>
<set name="effectRange" val="400"/>
<enchant1 name="power" val="#ench1Power"/>
<enchant2 name="power" val="#ench2Power"/>
<enchant2 name="mpConsume" val="#ench2MpConsume"/>
<for>
<!-- 0x10 appears to be the correct order -->
<!-- I suggest you to use a 0x40 order, to apply directly on the rCrit (AFTER the buffs are considered) -->
<add order="0x10" stat="rCrit" val="45">
<using kind="Dagger" skill="0263"/>
</add>
</for>
</skill>
Same thing as the anterior, however the dagger always have a major chance if the critical is high, soh u may wish to add a major chance of critical attack to it:
<add val='35' stat='cAtak' order='0x10'/>
Do this int the FOR section


Backstab

<skill id="30" levels="37" name="Backstab" enchantLevels1="30" enchantLevels2="30" >
<table name="#mpConsume">
60 62 64 64 66 68 70 72 74 76 78 80 82
82 84 87 89 91 93 95 97 99 101 101 103
105 107 109 111 113 115 116 118 120
122 123 125 </table>
<table name="#ench2MpConsume">
110 109 108 108 107 106 105 104 104 103
102 101 100 99 99 98 97 96 95 95
94 93 92 91 90 90 89 88 87 86
</table>
<table name="#power">
1107.0 1176.0 1249.0 1325.0 1405.0 1488.0 1574.0 1664.0 1757.0 1853.0
1953.0 2057.0 2164.0 2274.0 2388.0 2505.0 2625.0 2748.0 2875.0 3004.0
3136.0 3217.0 3408.0 3548.0 3690.0 3834.0 3980.0 4127.0 4275.0 4425.0
4575.0 4726.0 4878.0 5029.0 5180.0 5330.0 5479.0
</table>
<table name="#ench1Power">
5493 5506 5520 5534 5547 5561 5575 5588 5602 5616
5629 5643 5657 5670 5684 5698 5711 5725 5738 5752
5766 5779 5793 5802 5820 5834 5848 5861 5875 5889
</table>
<table name="#magicLvl"> 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 </table>
<set name="weaponsAllowed" val="16"/>
<set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
<set name="magicLvl" val="#magicLvl"/>
<set name="power" val="#power"/>
<set name="target" val="TARGET_ONE"/>
<set name="hitTime" val="1080"/>
<set name="condition" val="8"/>
<set name="reuseDelay" val="11000"/>
<set name="skillTime" val="1080"/>
<set name="skillType" val="PDAM"/>
<set name="lethal1" val="5"/>
<set name="lethal2" val="2"/>
<set name="dmgDirectlyToHp" val="true"/>
<set name='ignoreShld' val='true'/>
<set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
<set name="castRange" val="40"/>
<set name="effectRange" val="400"/>
<enchant1 name="power" val="#ench1Power"/>
<enchant2 name="mpConsume" val="#ench2MpConsume"/>
<for>
</for>
Same as above ^^. u should activate the ignore shield effect and change the cAtak (optional)

Focus Death


<skill id="355" levels="1" name="Focus Death">
<!-- WRONG -->
<set name="mpConsume" val="36"/>
<set name="power" val="0.0"/>
<set name="target" val="TARGET_SELF"/>
<set name="skillType" val="BUFF"/>
<set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
<set name="castRange" val="-1"/>
<set name="effectRange" val="-1"/>
<set name="reuseDelay" val="120000"/>
<set name="skillTime" val="2000"/>
<set name="hitTime" val="2000"/>
<set name="buffDuration" val="120000"/>
<for>
<effect count="1" name="Buff" time="120" val="0">
<mul order="0x30" stat="rCrit" val="0.7"/>
<!-- i Would use: -->
<mul order='0x30' stat='rCrit' val='1.3'/>

</effect>
</for>
</skill>
The multplier was wrong
Multiply a value for 0.70, sets it for 70% of original
Multiply a value for 1.30 and it sets it for 30% plus of the original

 
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