java.lang.NullPointerException
at org.pokenet.server.network.LoginManager.getPlayerObject(LoginManager.java:443)
at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:324)
at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134)
at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:325)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method)
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:179)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:41)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:585)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:563)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:552)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:56)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:891)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.pokenet.server.network.LoginManager.getPlayerObject(LoginManager.java:443)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:179)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:585)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:563)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:552)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:56)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:891)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
Then why don't you try and rewrite a better version for those who have the same problems with it as you?This tutorial is a bit confusing and i ran into a few errors with the actual mysql instructions, but i got it to work. Nice job overall.
I found where the images are for the health bars and such, but where is the script that calls them into memory?
Also, REALLY important, there was a lag on my character, and I used esc x 2 to exit.
Other accounts still work, but this one now comes up with "An unknown error occurred".
Server log says this:
Code:java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.getPlayerObject(LoginManager.java:443) at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:324) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:325) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method) at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:179) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:41) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:585) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:563) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:552) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:56) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:891) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.getPlayerObject(LoginManager.java:443) at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:324) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:325) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method) at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:179) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:41) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:585) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:563) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:552) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:56) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:891) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.getPlayerObject(LoginManager.java:443) at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:324) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.lang.NullPointerException at org.pokenet.server.network.LoginManager.login(LoginManager.java:325) at org.pokenet.server.network.LoginManager.attemptLogin(LoginManager.java:134) at org.pokenet.server.network.LoginManager.run(LoginManager.java:228) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method) at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source) at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source) at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:179) at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:41) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:585) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:563) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:552) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:56) at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:891) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Any ideas or help please?
Edit:
I don't know much Java yet, so I ran process of elimination.
Bottom line: If your storage box gets full, and you catch another pokemon,
it won't let you login, resulting in this error.
ALWAYS make sure your pokemon in storage are spread out with at least 2 spots in box one, just to be safe. Once I learn more java, I plan on releasing a fix for that. Until then...
Then why don't you try and rewrite a better version for those who have the same problems with it as you?
For a fix, when a player tries to store a pokemon, make it check if there is space in the box first, if not move it to box 2. If this does not work, try expanding boxes by 1, but don't allow players to use this extra 1 as a storage, just keep the same code with a limit.
just what wrong here.. idk..View attachment 134029
E:\PocketMonstersOnline-master\Server>java -jar Pokenet.jar -s low -p 20
java.io.FileNotFoundException: .svn\entries (The system cannot find the path spe
cified)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at java.io.FileReader.<init>(Unknown Source)
at org.pokenet.server.GameServer.getSVNRev(GameServer.java:103)
at org.pokenet.server.GameServer.<clinit>(GameServer.java:68)
INFO: Fishing database reinitialised
INFO: Pokemon Databases loaded.
INFO: Trade Block List established.
INFO: Maps loaded
INFO: Npc sleep timer started
INFO: Movement Service started
INFO: TCP acceptor started.
INFO: UDP acceptor started.
INFO: Network Service started.
INFO: Time Service started
INFO: Service Manager startup completed.
ERROR: Cannot reach time server, reverting to local time
what error. Pls help me