• Unfortunately, we have experienced significant hard drive damage that requires urgent maintenance and rebuilding. The forum will be a state of read only until we install our new drives and rebuild all the configurations needed. Please follow our Facebook page for updates, we will be back up shortly! (The forum could go offline at any given time due to the nature of the failed drives whilst awaiting the upgrades.) When you see an Incapsula error, you know we are in the process of migration.

to -Ra- MM Darq and Daenks

Initiate Mage
Joined
Jan 10, 2007
Messages
3
Reaction score
0
Hello,
can anyone of you understand german language please?
I can't speak english anymore, has a accident and lost 4 years of wisdom :/
Have some questions and im sure me english is really to bad now for you to understand me.

Thanks for answer
 
Last edited:
Newbie Spellweaver
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33
Reaction score
0
ja; daenks sowie darq kann German sprechen - ich denke nicht, dass Mm kann
 
Last edited:
Newbie Spellweaver
Joined
Jan 20, 2006
Messages
38
Reaction score
0
ja; daenks sowie darq kann German sprechen - ich denke nicht, dass Mm kann

hmmm well i've never actually studied any german, but lemme take a guess at that :)

"yes; daenks and darq can speak german. i dont know, if MM can"

something like that?

actually now that i think about it, there is probably something in the first part about how you can too... maybe "yes; daenks myself and darq can."?
 
Last edited:
Newbie Spellweaver
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33
Reaction score
0
nah- ich is "i/me" (myself is a variation of I in german, being "ich selbst", which means "i even" to intensify "i/me")- and it wasn't in any form in the first part- your first translation was good- (the grammer/syntax stuff doesnt exactly sound right when u shift it to english where the comma is- it wud b sumthin like "MM, i don't think, speaks english") i dont really speak german fluently- i kinda went thru a phase a few years back where a fleeting fascination with language took off and i studied a bunch of random ones- lol- helps when ur workin w/ international mmorpgs too (been on at least 2 other mmorpg projects in the past few years)- it just feels kinda sweet and rewarding when u know u have broken down a barrier of communication (its a psychological thing... i am more a student of psychology than of linguistics...)
 
Initiate Mage
Joined
Jan 10, 2007
Messages
3
Reaction score
0
Hallo Aerosol,

ja schön :) das mich wer versteht.

Also ich hab lange keine Zeit dafür gehabt aber nun will ich mal wieder an meinem Server basteln. Hauptproblem ist aber das bei meinem Unfall auch mein Rechner mit im Auto war, total Schrott. Ich habe mir gezogen was noch im Netz zu finden war und habe so ziemlich alles wieder. Es fehlen halt meine eigenen Sachen, bis auf die deutschen Server *rsc habe ich nichts mehr. Damals waren wir mehrere Leute, vielleicht hat ja einer von Euch noch was. Also ich möchte mir wieder einen Meri-Intranetserver basteln, auf deutsch natürlich. Erstes Problem ist der Jahr 2000 Bug am Server und ich möchte die Zeit am Rechner nicht zurückschrauben weil auch andere Software drauf läuft. Ich hatte damals ein Tool was den Server startet und ihn unter anderer Zeit laufen lässt (meridian1990.dll) das geht aber nicht mehr und ich weis auch nicht mehr von wem das war. Und ich habe eine Serverversion von 901 Version 2.0.18.0 (Black Dragon) die war von Ankh...ich hab aber keine Ahnung was an der anders ist als an der normalen 1.95 Version...ist das wem bekannt? Was gibt es heute sonst noch neues ? Ist der aktuelle Stand immer noch der 1.95er Server mit Rene-Client oder gibt es was neueres?
 
Newbie Spellweaver
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33
Reaction score
0
wir verwenden noch den 1.95 server und haben unsere eigenen schwankungen des Ren-Client gemacht- es gibt ein 'Renaissance server Emulator-Projekt' (http: // forum.ragezone.com/meridian-59/project-renaissance-server-emulator-202953.html), um den server zu verbessern, aber ich denke nicht, dass sie irgendetwas geschaffen haben (sie haben gerade nachgesonnen)- Ich werde daenks zu PM Sie
 
Newbie Spellweaver
Joined
Dec 21, 2006
Messages
94
Reaction score
0
Ich kann, aber nichst so gut jetztz.

Ich bin aus Praxis heraus. X.x
 
Initiate Mage
Joined
Jan 10, 2007
Messages
3
Reaction score
0
Also ich kann Euch beide sehr gut verstehen :)
Mit sicherheit besser als wenn Ihr mein Englisch lesen m
 
Newbie Spellweaver
Joined
Dec 21, 2006
Messages
94
Reaction score
0
erhaltst mein Kontaktinformationen aus mein Profil
 
Newbie Spellweaver
Joined
Aug 10, 2006
Messages
73
Reaction score
0
Nr., spreche ich nicht Deutsches. Ich benutze einen Übersetzer, um dieses zu schreiben. Ich denke, daß Ihr Englisch genug zwar genügend ist.

Ra,
 
Newbie Spellweaver
Joined
Aug 9, 2006
Messages
94
Reaction score
0
ich habe deutsches erlernt, um die lyriken von Rammstein zu verstehen hehehe
 
Back
Top